.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین مصاحبه هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات

آيت الله هاشمي رفسنجاني امروز چهارشنبه در اولين مصاحبه خود بعد از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران در گفت وگو با شبکه خبري "العالم" اظهار داشت: تحميل جنگ عليه ايران و هچنين تبليغات فراواني که هنوز عليه ما صورت مي گيرد عوامل و علل متعددي دارد که يکي از آن پايبندي به اصول انقلاب و حمايت مستمر ما از فلسطين است.

وي افزود: البته اين تحريم ها و مشکلات عوامل ديگري هم دارد از جمله اين که اين انقلاب ماهيتي دارد که قدرت هاي صاحب نفوذ نمي خواهند اين انقلاب موفق باشد.

آيت الله رفسنجاني در ادامه درباره موضوع هسته اي خاطرنشان کرد: مساله دستيابي ايران به تکنولوژي صلح آميز هسته اي موضوعي است که در دوران رژيم ديکتاتوري سابق اين اتفاق نزديک بود روي دهد و ما از آن برخوردار شويم به طوري که چند نيروگاه در دست ساخت بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: همه اين اقدامات بعد از انقلاب متوقف شد و ما از صفر شروع کرديم و الان اينگونه با ما برخورد مي کنند و استدلالشان اين است کسي که غني سازي داشته باشد قدرت بمب سازي هم دارد، اين سخن درست است ولي ما چنين قصدي نداريم.

وي تاکيد کرد که سياست ما اصلا اين نيست که دنبال سلاح هسته اي باشيم.

آيت الله رفسنجاني اظهار داشت: سياست فعلي ما اين است که سوخت نيروگاهمان را خودمان تهيه کنيم نيروگاه توليد برق را توسعه دهيم و از تکنولوژي هسته اي در کشاورزي و در صنايع ديگر استفاده کنيم.

وي تاکيد کرد که ما مسير دستيابي کامل به تکنولوژي صلح آميز هسته اي را طي مي کنيم و فکر نمي کنيم که ميدان رقابت نظامي تسليحاتي مناسب افکار اسلامي ما باشد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سالهاست که ما در باره موضوع هسته اي در حال مذاکره هستيم و حتي فراتر از "ان پي تي" با آژانس همکاري کرده ايم ولي تا حالا نشده است که طرف مقابل و از جمله کشورهاي 5+1 حرکت مثبتي در قبال ايران انجام دهند.

وي افزود: اخيرا قرار شده است که در دو هفته آينده مذاکراتي با کشورهاي 5+1 شروع شود لذا بايد منتظر ماند و ديد که آنها از تجربه گذشته درس گرفته اند و اينکه آيا حاضرند حق ايران را بپذيرند و البته ما هم همانطور که بارها اعلام کرده ايم به آنها تضمين مي دهيم که به دنبال اهداف غير صلح آميز نيستيم.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه در پاسخ به اين سوال که علل غيبت وي به عنوان خطيب نماز جمعه روز قدس امسال چيست؟ خاطرنشان کرد: حضور افراد خيلي تفاوت نمي کند بالاخره هر خطيبي که به نماز جمعه بيايد و براي مردم صحبت بکند از حق مردم فلسطين دفاع خواهد کرد و با محکوم کردن ظلم هاي رژيم اسراييل عليه ملت فلسطين خواسته هاي ملت ايران را نيز مطرح خواهد کرد.

وي گفت: فکر نمي کنم ضرورت داشته باشد که هميشه بعد از 30 سال بازهم من آن روز خطبه بخوانم بالاخره من در ساير خطبه هاي نماز جمعه هم مي توانم حرف هاي فلسطيني ها را بزنم به نظر من خيلي نبايد به اين مساله ابعاد سياسي داد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در باره اين که رسانه هاي خارجي مي گويند عدم حضور شما بيانگر اختلافات است، اظهار داشت: ما هر کاري هم که انجام بدهيم آنها مساله اختلافات را مطرح مي کنند.

وي افزود: در طول 30 سال انقلاب اسلامي در ايران همواره قدرت هاي استکباري مساله اختلاف و جنگ قدرت را مطرح کرده اند در حالي که ما در ايران خودمان از اين مساله خبر نداريم.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تاکيد بر اتحاد ملت و مسوولان ايران گفت: ما با رفاقت و همدلي همواره در راستاي اداره هرچه بهتر کشور کمک مي کنيم.

وي در پاسخ به پيام خود براي ملت ايران درخصوص روز جهاني قدس اظهار داشت: در پيامي خواستار حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز قدس شده ام و اين ابتکار امام خميني (ره)را بسيار با ارزش مي دانم و فکر مي کنم ما بايد اين ميراث امام را حفظ کنيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ابتکار امام خميني (ره) پشتوانه بسيار خوبي است براي مردم فلسطين در مقابل متجاوزان صهيونيست ولي بايد بيشتر سعي کنيم که دراين راه همراهان بيشتري در دنيا داشته باشيم و اين مساله بستگي به سياست خارجي و نوع ديپلماسي ما دارد که انشاء الله در اين زمينه قويتر عمل شود.

وي گفت: ما سعي مي کنيم وحدت ملت ما در اين روز به نمايش گذاشته شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.